Pasado de la raya…

Hay veces que la creatividad y las ganas de generar WOM (Word of mouth) excede ciertos límites que desde mi humilde opinión no deberían traspasarse…

Cuando esto ocurre… lo que normalmente pasa es que si que se consigue el deseado y persegudio WOM… pero no en positivo… Bueno, esa es una opción también muy de moda actualmente… “Lo que importa es que hablen y poco importa de qué? o cómo?“… bufff!!!… llamarme purista pero yo disiento enormemente de estos planteamientos…

Con esto no me estoy refieriendo a campañas como las tan nombradas recientemente de Burger King o Dolce & Gabanna… sinceramente en ellas creo que algunos veían fantasmas y cosas que por otro lado en horario prime time parece que tenga libre derecho de circulación…

Sino a campañas como la que os adjunto…

Podeis ver la campañas también aquí

¿Hay que llegar a este límite- caras demacradas, clara escenificación de un acto poco loable,…; para anunciar moda?… Señores!!! que hablamos de vestiditos y camisetitas!!!…
Creo que en este caso los creativos se han pasado de frenada…

No es este el único ejemplo que veo últimamente fuera de lugar… en estos días para anunciar un simple ambientador… se entra a jugar con la “los problemas del mundo”, “la sexualidad de las personas”,…- Joder!!!, perdón por el taco… ¿Pero hay que ser tan trascendente para anunciar un ambientador?

¿Qué os parece a vosotros? Me parece que algunos creativos se están pasado… o ¿Me he vuelto un carca “quisquilloso”?

Gabi… gracias por enviarme esta creatividad…🙂

Acerca de cerkdti

Independent Internet, Marketing & mobile consultant 12 years of experience in the ecosystem, having been Marketing Director of InfoJobs.net, the job site leader in Spain during 7 years and General Manager of Fotocasa.es, the leader real estate classified site in Spain, during 3 years. Now I'm working as Independent consultant- helping brands to go ON, Social, Mobile, Known, Unique... Profitable And also I collaborate as Sales & marketing Manager of JobisJob, a job aggregator present in 22 countries and as teacher of mobile marketing at ICEMD-ESIC business school
Esta entrada fue publicada en Sin categoría y etiquetada , , , , . Guarda el enlace permanente.

5 respuestas a Pasado de la raya…

  1. Gabi dijo:

    Venga, una de cal y otra de arena, creo que esta creatividad está muy bien pensada y realizada.http://www.blographic.com/divers/thank-you

  2. Ainhoa dijo:

    Datos sobre la campaña de Sisley por si alguien quiere saber más de los papás de la criaturita:Advertising Agency: Zoo Advertising, Shanghai, ChinaCreative Director: Alex SeanArt Director: Stephen ZouCopywriter: Sandy SangPhotographer: TaurusPublished: June 2007También hay otra pieza en la que se recuerdan la toma y efectos del alcohol: http://adsoftheworld.com/files/images/SISLEY-FASHION-JUNKIE-2.jpg

  3. sandrina dijo:

    In these days surfing on Internet you may find a couple of images which are told to be part of the new Sisley advertising campaign.One of this images shows some girls while “sniffing a vest”. The other one shows the same girls after they drunk.The allusion to drugs and alcohol is more than clear and you will agree with us that these pictures are really disconcerting and damage the image of the brand.Please be informed that the Sisley brand has nothing to do with these images and therefore we refuse to be linked with them.Please also note that these images infringe Benetton’s rights in the Sisley trademark. Our Legal Department has therefore been retained to take all advisable actions to protect the company’s rights and interests.The next Sisley campaign will instead have a very special testimonial, Stephanie Seymour, worldwide recognized as an icon of fashion and beauty.

  4. Statement on a fake Sisley campaign20 July, 2007In the recent days, images which are told to be part of the new Sisley advertising campaign have been published in internet.One of these images shows some girls “sniffing a vest”. The allusion to drugs and alcohol is more than clear. We would like to clearly state that the Sisley brand (and the Benetton company) has nothing to do with these images and therefore we refuse to be linked with them.Please also note that these images infringe Benetton’s rights in the Sisley trademark. Our Legal Department has therefore been retained to take all advisable actions to protect the company’s rights and interests. The next Sisley campaign will instead have a very special testimonial, Stephanie Seymour, worldwide recognized as an icon of fashion and beauty. For further information: paoletti@sisley.com http://www.sisley.comwww.benettongroup.com/presswww.benettonpress.mobi

  5. Christian dijo:

    Hi Sandrina,I agree with you… the images aren’t adecuate for a brand like Sisley… In this way I have just a few minutes ago post a new entrance, making public your comments… I hope in the measure of my possibilities, this post will help to clean the image of your brand.However, sure you’ll ready know… but in the site http://www.adsoftheworld.com... the information relative to campaign is the following one:Advertising Agency: Zoo Advertising, Shanghai, ChinaCreative Director: Alex SeanArt Director: Stephen ZouCopywriter: Sandy SangPhotographer: TaurusPublished: June 2007

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s